اپل در iOS 18 ویژگی ارسال پیام از طریق اتصال ماهواره‌ای را در اختیار کاربران می‌گذارد
خانه / اخبار

اپل در iOS 18 ویژگی ارسال پیام از طریق اتصال ماهواره‌ای را در اختیار کاربران می‌گذارد

یکی از قابلیت‌های نرم افزاری جدید iOS 18، امکان ارسال پیام از طریق اتصال ماهواره‌ای خواهد بود که شب گذشته در رویداد WWDC 2024 رسما رونمایی شد. اگر پیگیر اخبار اپل در گجت نیوز بوده‌اید، در جریان هستید که رویداد WWDC 2024 شب گذشته کوپرتینویی‌ها بیش از همه به معرفی قابلیت‌های جذاب نرم افزاری و هوش مصنوعی و نسل جدید سیستم عامل‌های این کمپانی گذشت. اپل در WWDC 2024 ضمن معرفی ، و خود را نیز معرفی کرد. علاوه بر این، و که با این هوش مصنوعی ادغام شده بود نیز دیگر دستاوردهای نرم افزاری جدید اپل به شمار می‌روند. در این میان اما یکی از اخبار جدید پیرامون اتفاقات شب گذشته، افزوده شدن امکان ارسال پیام از طریق اتصال ماهواره‌ای در iOS 18 است؛ اتفاقی که در ادامه بیشتر به بررسی آن خواهیم پرداخت. ارسال پیام از طریق اتصال ماهواره‌ای؛ سوغات جدید IOS 18 برای کاربران آیفون مطابق پیش‌بینی‌ها، اپلیکیشن Messages در آی او اس 18 با پیشرفت‌های فوق‌العاده‌ای روبرو شد. یکی از این پیشرفت‌ها امکان استفاده از این قابلیت در شرایطی‌ست که امکان برقراری اتصال وای فای یا سلولار وجود ندارد. به این ترتیب دیگر نیازی نیست نگران گیر افتادن در شرایط ترسناکی که امکان وصل شدن به شبکه‌های وای فای و مخابراتی وجود ندارد، باشید؛ چراکه از این به بعد می‌توانید از طریق آی او اس 18 به‌راحتی در این شرایط نیز با مخاطبینتان تماس گرفته و برای‌شان پیام ارسال کنید. قابلیت ارسال پیام از طریق اتصال ماهواره‌ای در iOS 18 تنها در آیفون 14، و مدل‌های پس از آن قابل استفاده بوده و به قصد رقابت با ویژگی مشابه اندروید 15 که مدتی پیش توسط گوگل معرفی شد، در اختیار کاربران آیفون قرار خواهد گرفت. همانند قابلیت پیشین Emergency SOS via Satellite که امکان ارسال پیام‌های فوری از طریق ماهواره را فراهم می‌کرد، قابلیت Messages via Satellite نیز کاربر را به‌صورت گام به گام برای اتصال به ماهواره و ارسال پیام از این طریق راهنمایی خواهد کرد. منبع: گجت نیوز
1403/03/22 10:39:39
مجید رجبی وردنجانی